Zdrowa skóra głowy to zdrowe lśniące włosy

Niezbędnik witamin włosowych

Kochani zaczynamy ! Jest to mój pierwszy wpis na blogu.

Na początek idą witaminki A,B,C,H,F,E
Pierwszą bardzo ważną jest witamina A- NA WZMOCNIENIE!!!
Witamina A, zwana retinolem jest bardzo ważnym składnikiem naszych włosów . wzmacnia i wpływa na prawidłowy metabolizm komórek oraz rdzenia włosa.
Niedobór i brak retinolu objawia się bardzo suchymi, słabymi i łamliwymi włosami. Nie leczenie tego stanu może doprowadzić do zahamowania wzrostu włosów oraz wzmożonego ich wypadania.
Witaminę A znajdziemy w takich produktach jak :
wątróbka, jaja, tłuste mięso, mleko, sery dojrzewające -tłuste , masło, ryby : łosoś,makrela wędzona ,pomidory, papryka, marchew, warzywa zielone, brokuły .

Na porost: witaminy z grupy B!

witaminy z grupy B. Pomagają rosnąć włosom,  Wit B chroni  nas  przed chorobami, a także niekorzystnym oddziaływaniem czynników zewnętrznych. Wyróżniamy następujące witaminy z grupy B:

  • Witaminę B1, czyli tiaminę, znajdziemy w kurzej piersi, ziarnach słonecznika, kotlecie schabowym.Ponadto witaminę B1 można znaleźć w podrobach (przede wszystkim wątróbka, nerki, móżdżek), wieprzowina , kasza manna, pieczywo zytnie, pieczywo pszenne,por,kalafior, mandarynki banany fasoli (sucha), kasza gryczana, ryż brązowy, ziemniaki, płatki owsiane, otręby zbożowe, drożdże piwne, pestki słonecznika, pistacje ,orzechy arachidowe .
  • Witaminy B2, czyli ryboflawiny, należy szukać w brokułach, mleku, jogurtach lub wieprzowinie wątroba ,dziczyzna,jaja, nabiał,sery twarogowe,sery dojrzewajace-podpuszczkowe,kasza jaglana .Ponadto witaminę B2 zawierają grzyby, małże, tłuste ryby (zwłaszcza makrela, łosoś i pstrąg), groch, soja, fasola, natka pietruszki, seler naciowy, szpinak, pełnoziarniste pieczywo, migdałyDwie powyższe witaminy regulują pracę gruczołów łojowych, uczestniczą w procesach regeneracji komórek i tkanek, zabezpieczają przed powstawaniem łupieżu.
  • Witamina B3, czyli niacyna, współzarządza pracą układu krwionośnego, jest potrzebna do wytworzenia odpowiedniej ilości czerwonych krwinek oraz wpływa na rozszerzenie naczyń krwionośnych. Dzięki niej składniki pokarmowe i tlen dostarczane są do wszystkich tkanek i komórek, w tym również do włosów, zapewniając im odpowiednie odżywienie.Witaminę B3 znajdziesz w :drożdże piwne ,orzechy ziemne ,otręby pszenne ,rośliny strączkowe, sery, orzechowe i orzechy, odtłuszczone mleko, suszone brzoskwinie  ,pełne ziarno zbóż ,migdały ,kasza gryczana ,soja ,grzyby,pomidory
  • Witamina B5, inaczej zwana kwasem pantotenowym, bardzo dobrze wpływa na włosy. Poprawia ich pigmentację. Jest naturalnym lekiem na siwienie. Odgrywa ogromną rolę w procesach regeneracyjnych. Tę witaminę znajdziemy w :mięso – kurczak, wątróbka,tłuste ryby (śledzie, makrele),brązowy ryż,otręby pszenne,pełnoziarnisty chleb,nabiał: sery (także miękkie typu brie i camembert), mleko pełne,jajka,warzywa: ziemniaki, brokuły,owoce: awokado, banany, pomarańcze, melony ,grzyby,soja,orzechy i masło orzechowe,pestki słonecznika,
  • Witaminę B6, czyli pirydoksynę, dostarczymy włosom jedząc sardynki, banany, wątrobę kaszę gryczaną kurczaku,indyku,wieprzowinie czerwonej papryce,ziemniakach,szpinaku,kapuście,..Jest ona niezbędna w procesie produkcji włosa, gdyż bierze udział w podziale komórek w mieszkach włosowych. Zatem niedobór tej witaminy może zahamować wzrost włosów.

     Przyswajalność witaminy B6 ograniczają alkohol i leki

  • Witamina B9, czyli kwas foliowy, odpowiada za wzrost włosów. Źródła w pożywieniu:
    – wątroba wieprzowa, cielęca,jaja fasola, groch, biała kapusta, szpinak, pomidory, ziemniaki, buraki, brokuły,truskawki, banany, jabłka,chleb pszenny,drożdże,dorsz, halibut,grzyby.

Natomiast witamina B12, czyli cyjanokobalamina, wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu,.Znajduje się w kurzych wątróbkach oraz  mięsie wołowym rybach ,mleku jajach serach,szpinaku, nerkach , śledziach ,pstragu, drożdzach spozywczych . Niedobór tych witamin może prowadzić do nadmiernego łojotoku.

 

Gabinet

Dzisiejszy pęd szybki tryb życia, stres i zła dieta oraz niedopowiednia pielęgnacja włosów powodują ich nadmierne wypadanie.

img1

W naszym gabinecie Wykonujemy profesjonalne zabiegi, które poprawiają ukrwienie skóry głowy, a najwyższej jakości produkty dostarczają do wnętrza mieszków odpowiednie substancje odżywcze.

thumb1
thumb2

Masz pytanie?

  • Masz pytanie?

    Zadzwoń do nas

    +48 730-014-779

  • Adres firmy

    Gabinet trychologiczny
    Klinika Włosa
    Okulickiego 46,
    71-031 Szczecin
  • Kontakt

    Skontaktuj się
    Klinika Włosa
    Ilona Gryczka - trycholog (Szczecin)
    +48 730-014-779
    trychologszczecin@wp.pl
  • COPYRIGHT(C) 2015 | KLINIKAWLOSA.SZCZECIN.PL
    DESIGN BY MICHAŁ JENDRASZCZYK